1/25/2010

Käisin püüdmas....

5

Eelmisel nädalal, pärast Sotsioloogia eksamit, põrutasin jälle Mkülla.
Seekord olin siis kohe alguses Rootsi majas. Pidin olema ka Sõbras, kuid jõudsin tol õhtul liiga hilja ning polnud enam mõtet olla seal majas. Rootsi majas olin kolm päeva. Selle aja jooksul õppisin ära frikadellisupi, kartulipudru, kartulipannkookide tegemise. Rootsi maja on teistega võrreldes kõige vaiksem ja ka teistsugusem. Seal teevad elanikud toimkonnas päris palju ära nii, et sulle jääb ainult kokkamise rõõm. Need kolm ööd ööbisin ka Rootsi majas.
Esimesel õhtul sain kohe saunas käia. Nii mõnus oli ennast eestlase kombel seal maandada. Olin viimaste hulgas, kes saunast välja tulid. Algselt pidi olema hiljem vabatahtlikega ka saun ja tegelikult vist oli ka, aga kuna ma olin väsinud ja pea ka valutas, siis otsustasin seekord selle vahele jätta. Järgmisel õhtul tuli G Rootsi majja, sest ma palusin tal rääkida mulle natuke projektide kirjutamisest. Kuna ma tahan ka ühte kirjutada, siis aitas ta mul selle jaoks ideesid välja mõelda. Ta on tõsiselt loominguline inimene, ning talt tuli palju häid ideid, mida ma siis edasi arendasin. Samas andis ta palju ka selliseid ideid, mis arendamist ei vajanud, ning mida saaks seminaris workshopidena vabalt kasutada. Sain tuttavaks Merliniga ning Liisuga. Merlin oli koos minuga Rootsi majas ning Liisu on töökojas õpetajana. Käisin seal natuke Lyaga juttu rääkimas ning siis maandusin Liisu juurde mingit asja voltima. Avastasin, et ta elab phmt üle raudtee minu juurest. Ma kõnnin tema korterist praktiliselt iga päev mööda, kui kooli lähen või sealt tulen. Noh jah, see selleks. Siis reedel olid arenguvestlused, kus ma ka natuke kohal olin, et saaks mingit ülevaadet, mis seal toimus. Ahjaa, neljapäeval sain teada, et olen kõigist eksamitest edukalt läbi saanud ning pärast seda saatsin G-le sõnumi, et nüüd ma võin pidutseda. Enne noris ta nimelt mu kallal, et sul eksamid läbi, aga pidu panna ei viitsi? Noh jah. Igatahes pärast seda läksin Sõbra majja, kus mängisime Huko ja G-ga Carcassone'i (ma ei tea, kui õige see kirjapilt on). Selle mängu kohta ütlesid G ja H, et sa pole õige Mküla vabatahtlik, kui seda mängu mänginud pole. Noh, nüüdseks olen ma siis õige vabatahtlik.
Aga nüüd siis reede. Et lisaks arenguvestlustele oli sel päeval veel külakoosolek, poodimine ja Winny Puhh. Hommikul jõudis Lasse kodust tagasi ning ütles, et me olime Merliniga esimesed uued inimesed Rootsi majas, kelle peale elanikud ei kaeba, et me midagi valesti teeme. See tõstis kohe tuju lakke. :) Aga muidu siis Winny Puhh. Läksime osade elanike ja kaaselanikega siis Põlvasse Winny Puhhi kontsertetendust vaatama. Enne etendust olin kuulnud juba palju igasuguseid asju, milline see bänd laval on, ja tuleb tõdeda, et enamus neist juttudest oli tõsi. Okei, sel show'l ei koorinud bänd ennast laval paljaks, kuid ühel tüübil oli kann tagant paljas küll. Aga muidu laulud ja kostüümid olid neil parajalt geniaalsed. Seda näeb piltidelt ka. Kuna see oli kontsertetendus, siis pidime kõik istuma ja saime seista ainult ühe laulu ajal. See oli väga veider, sest kogu aeg oleks tahtnud hüpata pigem. Aga muidu oli lahe vaadata seda, et osadele elanikele läks asi nii hooga peale, et nad viskasid kogu aeg näppu. Juttu sellest kontserdist jätkus veel mitmeks järgmiseks päevaks igatahes. Mulle endale meeldis kontsert väga ja võiks iga kell Winny Puhhi uuesti vaatama minna. Tegin ka mõned videod, mida üritan hiljem üles laadida ja siis postitan siia ka lingi. Praegu olen selleks liiga väsinud.

Nii siis laupäev. Midagi erilist ei toimunud. Olin Saksa majas ja toimkonnas. Päeval oli koristamine ning õhtul siis saun. Mmm. Saun oli nii hea. Olin viimane, kes sealt välja tuli. Taas kord. Ahjaa, meenus, et neljapäeva õhtul vaatasime vabatahtlikega mingit Judith1 toodud Itaalia armastusfilmi. Laupäeva õhtul vaatasin ma oma toas selle järjefilmi ka ära, sest teised vaatasid seda sel ajal, kui mina Põlvas rokkisin. DVD-d on mul hetkel kodus. Vaatan, äkki saan kuidagi filmid arvutisse tõmmata....
Pühapäeval oli lebo päev. Ei pidanud toimkas olema ning panin Judith2-ga puzzlet kokku, mängisin vabatahtlikega skip-bo'd (mingi kaardimäng). Näitasin külas paljudele ka oma Winny Puhhi videosid ja plaanisin järgmist tulekut. Muidu olin Saksa majas. Õhtul istusin G toas, sest seal oli soojem ning rääkisime temaga igasugustest asjadest ja vaatasime videosid ja siis mõtlesime natuke ka projekti värki. Seda, mis me välja mõtlesime, ma siia kirja ei pane, sest ametisaladusi ju ikka välja ei lobiseta... :)
Siis täna olin jälle Rootsi majas. Toimkas ka natukene. Ostsin ära oma kruusi, mille eelmisel aastal tegin (minu esimene kruus ikkagi, mille ise teinud olen). Päeval oli koosolek, kus seekord oli ka minul punkt. Nimelt oli mul idee, et Mküla rahvas võiks mulle maale külla tulla. Koosolekul arenes asi sedavõrd, et ilmselt veedab Mküla oma nädalapikkuse suvepuhkuse minu juures telklaagris ja see saab ilmselt toimuma minu sünnipäeva ajal. Lahe, mul saab olema umbes 50 külalist sünnipäeva paiku siis. ;) Aga jah, ma ise olen hullult õnnelik selle üle, kui ma saan neile sel viisil kasulik olla ja mu vanemad on ka õnneks asjaga nõus. Aga noh jah, eks asi selgub veel täpsemalt.
Hetkel istun kodus. Just postitust kirjutama hakates oli rampväsimus, kuid nüüdseks hakkab see ära minema. Ilmselt olen Ööliblikas, sest kell on hetkel 11 õhtul ja minul läks uni ära. Mis siis ikka.... Homme lähen kella 1ks noortekasse, et Kertsi ja Marioniga seminari jaoks projekti kirjutada ning mul pole õrna aimugi, kui kaua mul seal läheb. Aga nii lahe, ma saan ise projekti kirjutamisest osa.
Ahjaa, siis Lauris palus mul Mküla koduka jaoks kirjutada mingit teksti sellest, miks on tore olla külas vabatahtlik ja mida ma seal teen jne. Miks ma käin Mkülas? Hea küsimus. Eks ma pean sellele mingi vastuse välja mõtlema.
Äkki sellepärast, et ei taha oma aega mõttetult netis istudes ära raisata, vaid midagi kasulikku teha? Hmm..... Sest mulle meeldib seal?? Eks näis, mis ma kokku kirjutan. Kunagi tuleb see ilmselt siis kui mul ta valmis saab, ka kodukale üles ning sealt saavad seda kõik lugeda.
Aga jah, hoiame nüüd pöialt, et see suvelaagri asi ikka kehtima jääb ja et projektitaotlus ka rahastust saaks ja et hea projekt tuleks. Hold your thumbs.

Käisin Paadisillal ka ning tegin pilte. Panin mingi panoraami kokku, veel pole see perfektne, aga kannatab juba laiemale rahvale isegi näitamist. Laen siia selle üles ka.

Sai vist parajalt pikk postitus. Kerttu, tore, et sa selle läbi lugeda viitsisid. Eks ma kommentaarist loen, kas sa selle tegelikult ka läbi lugesid... :)

PS: Väljas oli nii külm, et Vanas majas ei olnud lõpuks isegi vett. Aga jah, -30 tuli ära küll. Praegune -15 on lausa troopika mu arust.


PS2: Sain just Lasselt sõnumi: "Maria! Aitäh, et ROOTSI majas olid- kahtlemata päiksekiir me kohal!" - See tegi tuju just üliheaks. Kuigi ma ei kujutanud ette, et mu tuju veel paremaks minna saab. :)


....... ÕNNE!

5 comments:

Kerttu said...

Jah, Maria, see ei olnud pooltki nii pikk kui ma kartsin ja hea oli lugeda :)

Praeguseks on jah nagu suvi varasemaga võrreldes;)

Tundub, et sa oled Maarja külas väga hinnatud. Ja see on täiesti loogiline, sest sa oled tõesti päiksekiir, mida see küla vajab :)

Kadestan sinu jõudu ja pealehakkamist!

Liis said...

See mõttetult netis aja raiskamise koht oli päris naljakas, sest järgmised kaks nädalat ma nii veedangi:P

Ja 50 telkijat? Imetlen su hulljulgust:D Lisaks kõigele muule heale ja toredale, mida sa teed, et maailma paremaks paigaks muuta..

Pluxu™ said...

50 telklaager :D
Vau!

Aga muidu...huvitav oleks lugeda su juttu teemal "Miks ma käin Mkülas", pane link siia kindlasti...ja räägi kunagi oma projektist ka lähemalt, eks =)

Anonymous said...

Vabalt võin rääkida. Aga jah, lahe telklaager saab olema.
Lingi panen ka.

Kaie said...

mis ma oskan öelda? Sa oled hea hea inimene, Maria. :)