8/05/2008

Eile õhtul vaatasin Discovery Channelit...

6

...ja nägin filmi universumi tekkimisest ja selle tulevikust.
Uitmõtted filmi jooksul:
Kas universumil on äär? Kui on, siis mis on teisel pool äärt? Kui kaugel see äär on?Kas universum on nagu pall, mida hoiab keegi? Kas see keegi on jumal? Kas tõesti on selline asi olemas? Kas universum on nagu lumeklaaspall, mida raputades lumi sees liigub? Äkki on selliseid palle mitu? Ja kui on mitu, siis kas need on sarnased? Aga kui universum nii suur on, siis kas seal ei leidu mitte sarnaseid planeete nagu meil? Sest kui isegi Marsilt on leitud elu algeid, siis kaugemal võib neid ju ka olla. Mars on meile ju nii lähedal... Ja samas on leitud planeete, millel on olemas atmosfäär. Keegi pole neid lähedalt uurinud, sest need on mitmekümne valgusaasta kaugusel. Kas tõesti siis on olemas nn. UFO-d? Ja kas nad on sõbralikud, või tahavad meile halba? Ja kui nad on sõbralikud siis miks nad meiega ühendust pole võtnud? Kui nad on halvad, siis mida nad meiega plaanivad? Kas nad tahavad meid vallutada? Millised nad välja võivad näha? Kuidas nad nii kaugele reisida saavad?
Aga ikkagi põhiline- kuidas saab mitte millestki tekkida miski selline, nagu Maa. Kuidas sai mingi suur plahvatus tulla mitte millestki? Kui on ainult aatomid, kas nad siis liikusid nii kiiresti üksteise vastu, et põhjustasid plahvatuse ja aatomid ühinesid molekulideks ja sealt edasi aineteks? Kas universumi on selline et tõmbub kokku ja paisub taas? Tekib ja kaob? Mis on kadumise ja tekkimise vahepeal? Tühjus? Kui universum tekib ja kaob siis kas varem on olnud ka selliseid tsivilisatsioone nagu meie oma või isegi targemaid? Ja kuidas said aatomid omavahel niimoodi kokku, et moodustasid inimese? Mis meid tööle paneb? Kuidas me saame rääkida? Kuidas saab mitte millestki tulla inimene?

Vastuseid paluks...

6 comments:

Liis said...

Maria, kõigile su küsimustele vastatamiseks puudub mul kompetents, kuid soovitan lugeda Stephen Hawking'u "Universum pähklikoores". Sealt leiad vastuse nii mõnelegi küsimusele..
Ma mõtlesin tegelikult, et naljapärast vastaks kõigile su küsimustele kuidagi.. Aga siis sain aru, et selline mu huumorimeel ka nüüd pole:D

Anonymous said...

nii sarkastiline...ma ei mõelnud seda naljaga ju!

Anonymous said...

eh eh eh kuule Maria tühjust pole olemas .. kohe kindlasti mitte, tehehe : D okei, ma olen Su suurim fänn muide LONG LIVE mCflY :]

ps. mu kontrolltähed tegid kokku sõna kroom.. sellele lisaks veits niklit ja olekski kogu loomaaed koos.

OK mään piisss jou !

Liis said...

Kust sa sarkasmi välja lugesid?

Anonymous said...

et noh-selline su huumor pole
ma rääkisin tookord ju tõsiselt, ausõna
ja sina naerad mu üle...

Liis said...

Ma oleks su üle naernud siis kui ma tõepoolest oleks vastanud su kõigile küsimustele, aga selle asemel andsin ma sulle allika, kust võiksid leida tõest materjali. Veelkord, ma tõesti ei naera su üle.